Timmerman opent toonzaal voor particulieren
Nieuw segment
Als onderdeel van de voortdurende groei en het verbeteren van de dienstverlening opende Timmerman recent een tweede vestiging, die fungeert als toonzaal voor een breed scala aan producten die het wooncomfort binnenshuis en buitenshuis verbeteren. Bij de opening beklemtoonde Christophe De Pauw, die naar voor treedt als het gezicht van de zaak, dat het familiebedrijf hiermee ‘een nieuw segment aanboort zonder de professionele klanten voorbij te lopen’.
Timmerman werd opgericht in 1947 en staat, dankzij de onvoorwaardelijke keuze voor kwaliteit, duurzaamheid en vakmanschap, al tientallen jaren bekend als voortrekker in de schrijnwerksector. In 1965 startten zij bijvoorbeeld als één van de eerste in België met de verkoop van rolluiken in pvc. Enkele jaren later volgde een nieuwe stap met de eigen extrusie van pvc rolluiklamellen. In 1975 kwam daar de productie van PVC ramen bij, nog eens vijf jaar later gevolgd door de eigen productie van aluminium ramen. Vandaag werken er 140 mensen voor Timmerman en staat met Brecht de vierde generatie aan het roer. Hij voegt nu met de nieuwe toonzaal ‘Timbre by Timmerman’ een volgend hoofdstuk in het succesverhaal.
![](/sites/default/files/styles/medium_no_crop/public/2025-02/Timbre%202.jpg?itok=307UNb4i)
Met de nieuwe toonzaal ‘Timbre by Timmerman’ voegt Timmerman een nieuw hoofdstuk toe aan het succesverhaal
Na B2B nu ook B2C
De productie van aluminium ramen, deuren en poorten richt zich tot de B2B-markt. Waarom Timmerman nu de stap zet naar de B2C-markt, vindt zijn oorsprong in de coronapandemie toen zowat iedereen ‘in een thuis, in comfort en beleving rond de woning investeerde’, een trend die is gebleven en daar wil het bedrijf op inspelen. Het stopzetten van de activiteiten van ‘Buitenleven by Gudi’ opende de opportuniteit ‘om niet alleen een nieuw segment met een breder publiek aan te spreken, maar ook om de toonzaal in te richten op een uitstekend gelegen locatie’.
Timbre by Timmerman is vrij toegankelijk en, hoewel het om producten uit het hogere segment gaat, presenteert de toonzaal zich als laagdrempelig en bijzonder gastvrij.